Saturday, April 2, 2011

Diari Arnabi 3 (Pembikinan Kandang ARNAB)

ARNAB dah ada. Rumah diorang macam mane. Jadi bermulalah pembikinan perumahan untuk ARNAB2 ni. Susah kan? Ni baru 5 ekor...Da byk nanti kene buat ladang plak la..haha..ARNAB ni senang nak bela. sebab xmkn byk space (Bagi beginner mcm kami la..hehe)

















Ada orang cakap kandang yang menggunakan kayu ni kurang bagus sebab menyebabkan pembiakan hama. Betul ke? Untuk pengetahuan semua, kayu akan mengekalkan kelembapan kawasan kandang tu. Ye la. Asyik serap air kecing arnab je. Betui dak? So terpulang la kepada cara masing-masing.

~ Bersambung ~

6 comments:

krol said...

gud2..nnt bile dh beranak pinak jd 10 eko gtau aku..leh aku melabur..hehe!

YuSoF said...

hoho.klu nak beli bgtau eh..kitorang offer baik pya...

anoor said...

wah bgs2.. usahawan muda.. syabas teruskan usaha ande... jarang skrg ne anak muda nak ternak arnab maklum la nak jg nyer myb agak ssh la kan.. ape pun tahniah muga sukses dlm perancangan..

Arby Enterprise said...

anoor: me kasih banyak.doakan kitorang yang skang ni masih d prngkat permulaan.

monmon said...

perghhh smgt siot member2 ak ni..bangga ak..leh masuk share ni..haha

Arby Enterprise said...

bese ler monmon.skang ni peringkat permulaan lagi...hoho.harap2 berjaya.kala nak melabur bgtau ler..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

COMMENT HERE