Wednesday, April 27, 2011

Diari Arnabi 21 (Mengenai Tahun Arnab)

Seperti yang kalian maklum tahun 2011 merupakan tahun arnab "Year of the Golden Rabbit". Arnab merupakan haiwan ke-4 mengikut zodiac Chinese.






Mengikut kepercayaan Bangsa Cina, arnab memberi maksud bertuah. Orang yang lahir dalam bulan ini sangat friendly. Mereka amat sesuai sebagai guru dan kaunselor. Mengikut tradisi cina lagi, tahun arnab adalah tahun untuk anda berehat. Jangan terlalu memaksa dalam sesuatu perkara kerana anda akan gagal. Jadi anda seharusnya lebih menfokuskan kepada rumah, keluarga, keselamatan dan hubungan diplomatik. Jadikan sasaran anda adalah keselamatan dan ketenangan.


Sifat-sifat seseorang yang lahir pada bulan ini adalah bersemangat, bijaksana, sensitif, tenang, memahami dan bergaya. Secara amnya mereka adalah pendiam, tidak agresif dan akan cuba mengelak pergaduhan seboleh-bolehnya. Jika marah, mereka akan atasi dengan tenang. Sangat mencintai seseorang. Sangat pantas bekerja.


Walaubagaimana pun ini adalah kepercayaan bangsa cina sahaja. Umat Islam wajib mempercayai pada rukun iman yang enam tu. Jangan nak menambah atau nak kurang. Post kali ini adalah sekadar perkongsian sahaja.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

COMMENT HERE